Wedstrijdverslag Bergeijk DB1 – HVW DB2

Zonder vaste keepster Kyra, die helaas met chronische polsklachten voor langere tijd zal moeten worden gemist, reisde we af naar Bergeijk. Sanne en Renske hadden zich ieder een helft opgeofferd in het doel. De eerste echte competitiewedstrijd in een jaar tijd begon wat onwennig. De temperatuur in de sporthal was zeer aangenaam voor het publiek maar voor de spelers was het te warm. Bergeijk verdedigde offensief waardoor de opbouwers even moesten schakelen. Nieuwkomer Jenna werd als cirkel moeilijk gevonden, ook omdat het tempo in de opbouw te laag was. De Bergeijkse aanvallen lukte beter. Vooral hun rechteropbouwster wist op slinkse wijze telkens door de verdediging te lopen en kreeg de bal op het juiste moment aangespeeld. Halverwege de eerste helft keken we tegen een beperkte achterstand aan. Met wat aanvallende en verdedigende positiewisselingen kwamen we beter in ons spel en werd de achterstand kleiner en werd de score zelfs gelijk getrokken. Bergeijk zetten nog eens een tandje bij waardoor ze opnieuw een kleine voorsprong pakte. De wedstrijd eindige in 20-16. We zijn niet tevreden met ons spel maar zullen moeten berusten in deze uitslag. Volgende week zondagmiddag spelen we om kwart voor drie thuis tegen Wittenhorst DB1.