Senioren coördinator

TAKEN EN BEVOEGDHEDEN:

Onder supervisie van de TS richt de SC zich vooral op het aansturen en ondersteunen van seniorentrainers.

Zo inspireert en helpt de SC bij de opzet van trainingen, het inwerken van trainers, begeleiden van jonge onervaren trainers en het verzorgen  van oefenstof in lijn met het technisch en tactisch beleidsplan.

De SC belegt voor de trainers van de 16+ leden regelmatige bijeenkomsten waarin werkafspraken over het technisch en tactisch beleid worden gemaakt en bewaakt:

• Indeling van de A-jeugd en Seniorenteams, spelers, trainingen en kaderleden
• het opstellen van een jaarplan voor trainingen, doorspreken oefenstof per seizoenfase
• opstellen afspraken over spelconcepten
• ontwikkeling van spelers, doorstromingwensen en kansen
• coördineren en stimuleren opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden kaderleden
• stimuleren spelplezier, signaleren en oplossen knelpunten

De SC bezoekt regelmatig trainingen om de aansluiting met de praktijk te waarborgen. Verder is de SC aanwezig bij teambesprekingen en de jaarlijkse trainer-speler gesprekken.