Huishoudelijk Reglement (HR)

Is een nadere detaillering van en een aanvulling op de statuten. Het huishoudelijk reglement is ondergeschikt aan de statuten. Dit wil zeggen dat de statuten gehanteerd worden, zodra het HR daarmee in tegenspraak is. Wijzigingen van het HR dienen door een meerderheidsbesluit van de Algemene Leden Vergadering (ALV) te worden bekrachtigd. Voorstellen tot HR wijzigingen kunnen tenminste 20 dagen voor de ALV bij het bestuur worden ingediend. Door als lid toe te treden tot onze vereniging onderwerpt men zich aan de bepalingen van dit HR. Ieder lid wordt geacht de statuten en dit HR te kennen. Het bestuur is belast met het uitleggen van het HR en beslist in alle gevallen waarin het HR niet in is voorzien. Tevens kan het bestuur vrijstelling van het HR en voorschriften verlenen indien zij dit in het belang van de vereniging acht.