Verplichtingen leden en jeugdleden

De verenigingen is geen bedrijf en de leden zijn geen klanten. Taken en werkzaamheden voor de vereniging dienen te worden uitgevoerd door de leden van de vereniging. Vanaf 15 jaar worden leden geacht om op aanwijzing van het bestuur taken uit te voeren. Deze taken kunnen onder meer bestaan uit het doen van zaal- veld- en (vanaf 18 jaar) kantinediensten. In overleg met het bestuur kan ook ander vrijwilligerswerk, die de vereniging organiseert om haar financiële positie te versterken, worden toebedeeld. Indien
een lid weigert of verzuimt deze verplichtingen na te komen, is het bestuur bevoegd voor een bepaalde tijd de toegang tot trainingen, wedstrijden te ontzeggen, of andere passende maatregelen te treffen.

JEUGDLEDEN

In aansluiting op vorig artikel dienen ouders van jeugdleden (t/m A jeugd) om toerbeurt te rijden naar uitwedstrijden. Direct na het bekend worden van het competitieprogramma voorziet de vereniging via het cluborgaan in een wedstrijdschema waarin ook het vervoer naar uitwedstrijden is opgenomen. Onderling ruilen kan, maar altijd in overleg met de teamleiding. Indien een ouder weigert of verzuimt deze verplichting na te komen, is het bestuur bevoegd het jeugdlid voor een bepaalde tijd de toegang tot trainingen, wedstrijden te ontzeggen, of andere passende maatregelen te treffen.