Ouders / verzorgers

Moedig uw kind altijd aan om volgens de regels te spelen. Een goede spelleider zal deze regels aanpassen aan de mogelijkheden van de deelnemers. Leer uw kind dat eerlijke pogingen net zo belangrijk zijn als winnen, zodat het resultaat van elke wedstrijd geaccepteerd wordt zonder onnodige teleurstelling. Verander een nederlaag in een overwinning door uw kind te helpen te werken aan een grotere vaardigheid en het worden van een goede sporter. Maak het kind nooit belachelijk en geef het geen uitbrander als het een fout heeft gemaakt of een wedstrijd heeft verloren. Bedenk dat kinderen het beste leren door na te doen, dus ook ongewenst gedrag!  Val een beslissing van een scheidsrechter niet in het openbaar af en trek nooit de integriteit van dergelijke personen in twijfel. Ondersteun alle pogingen om verbaal en fysiek misbruik tijdens sportactiviteiten door de jeugd te voorkomen. Erken de waarde en het belang van vrijwilligers. Zij geven hun tijd en kennis om het sporten van uw kind mogelijk te maken. Attendeer uw kind op het met zorg gebruik maken van de accommodatie; spullen opruimen, kleedkamer netjes achterlaten. Geef aan dat kinderen geen dingen van een ander pakken zonder te vragen.