Rechtsbevoegdheid

De vereniging is volledig rechtsbevoegd, kan zelfstandig handelingen verrichten, is voor die handelingen ook aansprakelijk en kan bezittingen hebben. In de statuten staat vermeld wie bevoegd is om de vereniging in en buiten rechte te vertegenwoordigen. Geen enkel lid is gerechtigd, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van het bestuur, geld uit te geven, goederen aan te schaffen of handelingen te verrichten welke kosten voor de vereniging met zich meebrengen. Doet hij dit toch dan geschiedt dit op persoonlijke titel. Indien na schriftelijke toestemming van het bestuur een lid kosten heeft gemaakt, kan hij deze middels een schriftelijke declaratie bij de penningmeester declareren. Gebruik daarvoor het declaratieformulier reiskosten of declaratieformulier overige kosten.