Wisselende resultaten HVW in Eindhoven

balEINDHOVEN – Coach Hans Zwaan van de handballers van tweedeklasser HVW gaf het eerlijk toe: Na de nederlaag die de Wanroijse ploeg zaterdagavond in Eindhoven leed tegen hekkensluiter Okoptus (26-25) had hij een slechte nacht. „Ik ben een emotionele trainer. De wedstrijd bleef maar door mijn hoofd spoken”, zei de Boxmeerse oefenmeester.

HVW had een dramatische avond tegen de laagvlieger. De ploeg van Zwaan stond na zeven minuten spelen met 8-1 voor, maar liet het daarna compleet lopen. Een voorsprong van 13-11 bij rust gaf het team in de tweede helft uit handen.
Een schrale troost voor deWanroijse handballers: hun vrouwelijke clubgenoten van HVW deden het in de wedstrijd erna een stuk beter: de eersteklasser van coach Frank van den Broek won met 27-23 van Oktopus.

Net als de mannen van Oktopus staan ook de vrouwen van de Eindhovense club onder aan de ranglijst.

HVW deed met de winst daarom extra goede zaken door het gat met de hekkensluiter te vergroten tot zes punten.