Wedstrijdverslagen MC1

Vandaag speelden we twee oefenwedstrijden. Eén tegen de C1 van Gemert en één wedstrijd tegen de D+ selectie van de Handbalschool Brabant.

Twee weken geleden hebben wij ook tegen de C1 van Tremeg gehandbald. Deze wedstrijd eindigde 26-13 in het voordeel van Tremeg. We wisten dus wat we konden verwachten en konden ons daarop voorbereiden. Van coach Theo kregen we instructies wat we moesten doen met de 3-3 verdediging van Tremeg waardoor we met een goed gevoel de wedstrijd in gingen. De tegenstander stelde zich anders op dan wij hadden verwacht, ze speelde met een 6-1 dekking waardoor we in het begin een beetje in de war waren. Maar daardoor kwam er meer ruimte voor de opbouwers en ook de cirkel en hoeken wisten goed gebruik te maken van de situatie.

Helaas was de tegenstander een stukje sterker en hebben we deze wedstrijd verloren met 17-7. Desondanks hebben wij een erg goed gevoel overgehouden aan deze wedstrijd.

De tweede wedstrijd gingen wij met minder overtuiging in, want ja.. het was niet voor niks de selectie van Brabant. Maar Theo en Erik (vader van Fleur) hadden vertrouwen in ons, “speel jullie eigen spel en probeer niet op hun tempo te gaan spelen, want dan gaat het sowieso niet lukken” was hun advies. Met deze tips gingen wij met toch een iets beter gevoel de wedstrijd in.

De tegenstander speelde vooral op de fast breaks waardoor bij balverlies we meteen achter hun aan moesten. De offensieve 3-3 dekking hielp hun daarbij. Dat we toch nog 11 keer wisten te scoren gaf ons een goed gevoel. Helaas wisten de Brabantse toppers 33 keer te scoren.

We willen Nienke, Fleur, Lente & Jasmijn erg bedanken voor het meespelen.

Groetjes de C1