Wedstrijdverslag V&L DB1 – HVW DB1

Vandaag stond de koploper V&L weer op het programma. In de vroegte vertrokken we naar Geleen. Waar we als eerst verwondering zagen dat er hoopjes sneeuw lagen. Maar ook was iedereen onder de indruk van de grote hal waarin we terecht kwamen. Gerold had voor de wedstrijd een aantal pepernoten bij! De vorige keer dat we tegen deze meiden speelden was de winst voor hun met een eindstand van 37-14. Kijken of we het verschil nu kleiner konden houden. Echter merkte iedereen dat het in hun zaal erg benauwd was en er een droge lucht hing.

De start van de eerste helft was nog redelijk, Lente wist de openingstreffer te maken dit duel. De verdediging stond weer als van ouds en dit pakte in het begin goed uit. Maar later in de wedstrijd wisten de meiden uit Geleen ook hierdoor heen te komen. In de aanvallen was er in het begin nog voldoende controle over de bal. Maar op hoe verder de eerste helft vorderde konden we niet altijd meer afspelen naar wie we wilden, maar ook werden de ballen te vaak weg gegooid. Daardoor kon Vlug en Lenig meerdere break-outs lopen. De rust stand was dan ook 18-8 in hun voordeel.

In de tweede helft probeerde iedereen wat meer te bewegen of dingen in te zetten, maar ook dit mocht niet baten. We kwamen eigenlijk niet meer tot goede pogingen om af te ronden.
Doordat iedereen last had van de lucht in de zaal moesten de opbouwers vaker wisselen, wat er voor zorgde dat we in de verdediging niet altijd een optimale opstelling hadden, dit maakte het voor de tegenstander makkelijker om er doorheen te komen. Maar ook zonder dat kregen ze de kans om meerdere break-outs te lopen. De punten bleven dus in Geleen met een eindstand van 34-10.

Volgende week spelen we thuis tegen Huissen.

Groetjes de B1.