Wedstrijdverslag United Breda DB1 – HVW DB1

Dit weekend was het weer zover. Vol goede moed zijn we naar Breda gegaan. De laatste twee wedstrijden hebben we gewonnen, dus de verwachtingen waren hoog. Maud kon er vandaag helaas niet bij zijn, dus andere Maud heeft dit weekend bij ons mogen keepen. Na de lange reis gingen we ons snel klaarmaken voor de wedstrijd.
We begonnen erg goed. De verdediging stond sterk en de aanvallen werden afgemaakt. We hadden een voorsprong van 3-6. Na een tijdje liep het niet meer zo geweldig en scoorde Breda veel. De scheidsrechters floten erg snel voor vrije worpen en gaven gele kaarten. We zijn de rust ingegaan met een achterstand van 7-6.
De tweede helft begonnen we niet zo sterk. Breda maakte veel goals en onze achterstand werd groter. In de aanvallen speelden we te gehaast en de ballen kwamen niet goed in onze handen terecht. Toch hebben we nog verschillende kansen gekregen, maar de afronding was niet maximaal. Met nog 10 minuten op de klok stonden we achter met een stand van 12-8. We begonnen eindelijk een beetje te handballen en kwamen steeds dichterbij. Het was nog 5 minuten spelen toen de tegenstander een rode kaart kreeg. Er werden nog verschillende mensen van beide ploegen 2 minuten van het veld gestuurd. In de erg spannende eindfase wisten we nog op een voorsprong te komen van 12-13. Er stonden nog 23 seconden op de klok toen Breda een penalty kreeg. Een penalty op dit soort spannende momenten hebben we vaker meegemaakt de afgelopen wedstrijden. We waren er al bang voor, ze maakten de gelijkmaker. Met nog een klein beetje tijd gingen we in de aanval, maar helaas. Het is ons niet meer gelukt de winnende goal te maken. De wedstrijd is geëindigd met een stand van 13-13. We willen Maud heel erg bedanken voor het meespelen van deze wedstrijd!
We zien jullie graag 8 mei in de sporthal in Wanroij. Om 12.05 uur spelen we tegen Venlo. Het belooft weer een spannende wedstrijd te worden!

Groetjes, de B1