Wedstrijdverslag Tremeg DC1 – Bouwcenter Centen DC1 (18-30)

Overtuigende winst voor C1!

De eerste wedstrijd van 2023, vol goede moed op weg naar Gemert. Onze eerste wedstrijd van het seizoen was ook tegen Gemert, we verloren toen net met 14-16. Tijd voor revanche dus! 💪🏼

Aangekomen in Gemert kwamen we tegenover een ander team te staan dan we verwacht hadden. Verschillende speelsters oogde een stukje ouder. De tegenstander kwam dan ook met een bal in een maat te groot aan zetten als wedstrijdbal.

Alle gekkigheid aan de kant, het was tijd voor de wedstrijd. We begonnen sterk en wisten meteen verschillende keren het net in het doel van Tremeg te vinden. Onze verdediging stond verrassend sterk, er was veel overleg in het middenblok.

De twee midden opbouw speelsters van Gemert waren erg sterk, waardoor we besloten hun uit te dekken. Dit werkte goed, Gemert deed niet veel om hier onderuit te komen.

De rust gingen we in met een voorsprong van 6-12.

De tweede helft, tijd om door te pakken! We wisten wat ons te doen stond. En met de laatste puntjes op de i kon dit nog wel is een mooie uitslag worden.

Er werden weer mooie aanvallen uitgespeeld, maar ook de schoten van afstand vlogen het doel in. Gemert kwam ook verschillende keren mooi tot scoren, maar met de al opgelopen achterstand in de eerste helft die nu alleen maar uitliep konden ze het niet meer bij houden.

Trots sluiten wij deze wedstrijd af met een eindstand van 18-30! 🥳

Volgende week spelen wij thuis tegen de koploper in onze competitie.

Komen jullie kijken?

Groetjes de C1 👋🏼