Wedstrijdverslag PSV DS3 – HVW DS1   (14 – 20)

Winst Dames1 💪🏼

Lang werd er al over gesproken, wanneer zouden de dames punten gaan pakken?

Dit moest wel lukken voor het eind van het jaar, toch?! Vandaag 18-12 de laatste wedstrijd van het jaar, uit in Eindhoven.

Aangekomen in Eindhoven was het even zoeken naar de kantine en de kleedlokalen, maar desondanks gingen we vol goede moed de wedstrijd in. We begonnen goed. Aanvallen werden goed uitgespeeld, maar ook lukte het ons om een aantal breaks te lopen. PSV had het lastiger, ze kwamen moeilijk tot goals, waardoor wij in het begin al konden uit lopen met 4/5 goals.

Eind eerste helft kregen we het lastiger. De aanvallen gingen niet meer zoals in het begin, maar ook de verdediging stond niet meer zo sterk. PSV kon daardoor wat terug komen. De rust gingen we in met een kleine voorsprong. We wisten wat we moesten doen in de tweede helft. Vol vertrouwen gingen we weer van start!

In de tweede helft bleef het tempo van de aanvallen er in. Ook al gingen er helaas wat ballen over, er werden ook nu weer verschillende mooie goals gescoord. Onze rechter hoeken hadden verschillende kansen, maar ook van afstand wisten we het net verschillende keren te vinden.

De voorsprong werd weer groter, de dames uit Eindhoven kregen steeds meer moeite met ons spel en onze verdediging. Naarmate de minuten wegtikte op de klok werd bij ons het geloof steeds groter. Er gingen nog een aantal mooie goals in, daartegenover stond dat PSV deze helft maar vier keer wist te scoren.

Het eindsignaal klonk, punten voor ons! 🥳

Eindelijk zijn er met de Dames1 twee punten mee naar Wanroij gekomen! Dit met een eindstand van 14-20.

Pas op 15 januari spelen we weer, uit tegen Apollo. Misschien tot dan.

Groetjes Dames1 👋🏼