Wedstrijdverslag PSV DB1 – HVW DB2

Afgelopen zaterdag stond onze wedstrijd tegen PSV op het programma. Niet zoals gepland om 17:50 uur maar door de coronamaatregelen moesten we uitwijken naar 12:15 uur. Enkele van ons moesten helaas werken en konden niet mee doen. Gelukkig hadden we wel hulp van de andere B/C-meiden. Door bouwwerkzaamheden was de normale ingang van sporthal de Tempel onbereikbaar en het koste ons 10 minuten voordat we de omleidingsroute hadden gevonden. Dit zal menig tegenstander in Wanroij ook al zijn overkomen. Eenmaal binnen kwamen we er achter dat we de teamtas met onze wedstrijdtenues waren vergeten. Dat was natuurlijk een domper. Na even wat gemopper gingen we toch maar handballen in onze eigen sportkleding. Sommige hadden geen korte broek en de meeste speelden in onze warmloop-sweaters. Op zich zou het geen probleem hoeven zijn maar bij PSV hadden ze besloten dat het fijner was om te handballen met de kamerthermostaat op 20 graden. In onze sweaters dus alsof we in een sauna rondrende.

We begonnen de wedstrijd matig. Het duurde bijna 5 minuten voordat het eerste doelpunt viel. Helaas was dit voor PSV. Het ging nog even gelijk op maar met de rust stonden we 6 – 2 achter. Omdat PSV geen wissels had en ook zij het soms Spaans benauwd kregen, voerde wij het tempo verder op. De tweede helft hebben we veel beter gespeeld en meer dan PSV gescoord. Helaas was de tweede helft te kort om de opgelopen achterstand in ons voordeel om te buigen. We eindigden deze wedstrijd met 12 – 9. Op 3 april komt PSV naar Wanroij en dan hopen we met meer dan 3 goals verschil van ze te winnen. Aanstaande zondag spelen we thuis tegen Dynamico DB2.