Wedstrijdverslag Overpelt DC2 – HVW DC2

Vandaag 29/9 mochten we onze eerste interland spelen. In het Belgische Overpelt werden we opgewacht door de 2e C-meiden van de plaatselijke handbalclub. Het komt vaker voor dat Belgische teams zich inschrijven in de Nederlandse competitie, vaak in combinatie met de eigen competitie. Ze spelen daarmee bijna elk weekend twee wedstrijden.

Achteraf hoorden we dat ze gisteren flink klop hadden gehad en vandaag extra gemotiveerd waren om dit recht te zetten.

Wij waren voorbereid en gemotiveerd om er een goede pot van te maken. We wilde ons van onze beste kant laten zien. We begonnen in de gebruikelijke opstelling. Voor diegene die ons nog niet zo goed kennen; Kyra op goal, Janne linkerhoek, Fleur linker opbouw, Renske middenopbouw, Danique rechteropbouw, Jill rechterhoek en Pien op de cirkel. Sanne, Suus en Veerle begonnen op de bank. Floor kon vandaag helaas niet mee. Coaches Theo en Mariette stuurde ons vanaf de kant.

We waren gewaarschuwd voor het dichthouden van de ruimtes tussen de offensieve 3-2-1 verdediging en het aanpakken van de eigen directe tegenstander. Toch lieten we ons daardoor verrassen waardoor Overpelt meteen de leiding pakte en deze uitbouwde tot een ruime voorsprong. Halfweg de eerste helft was het lek boven en begonnen we beter te spelen. Tegen de rust was de achterstand teruggebracht naar 4 doelpunten.

De tweede helft begon zoals we de eerste waren geëindigd en het verschil slonk naar 3. Toen wist Overpelt zich weer te herpakken en bouwde hun scores uit. De verloren uiteindelijk met 17 -11 maar hadden toch een goed gevoel bij datgene wat wel was gelukt. Op de punten waarop het fout ging zullen we extra hard trainen want we mogen op 25 januari nog een keer naar Overpelt omdat we in onze poule van 7 teams anderhalve competitie spelen. En zoals Theo had beloofd, als we winnen dan stoppen we bij de Mac.