Wedstrijdverslag Noav DB2 – HVW DB1

Na een lang seizoen, was het zaterdag 14 mei dan toch echt de laatste wedstrijd die we als team zouden spelen! We mochten uit in Susteren tegen de meiden van Noav.
Eenmaal in Susteren aangekomen, was er nog maar weinig tijd voor de wedstrijd begon. Maar ondanks een vluchtige warming up, begonnen we gelijkwaardig. Om en om wisten we het doel te vinden, aanvallen werden goed uitgespeeld en onze 6/0 verdediging deed z’n werk. Tot de laatste 10 minuten van de eerste helft. We zakte in. Ballen gingen meer naast het doel of op de keeper dan dat ze daadwerkelijk het net raakte. De verdediging liet flinke gaten open voor de meiden uit Susteren.

We gingen de rust in met een achterstand van 15-12. Tijd om nog is even flink aan de bak te gaan voor de laatste 25 minuten. Gas geven en secuur blijven! Dat was de opdracht waarmee we terug het veld op gingen voor de tweede helft. De tweede helft begon zoals de eerste geëindigd was. Maar na een paar minuten wisten we onszelf te herpakken, we kwamen terug op gang. Tijd om het verschil kleiner te maken. Echter was het zo, wanneer we er bijna waren, wist Noav toch weer een aantal goals achter elkaar te scoren. Gelukkig kwamen we na lang knokken steeds dichterbij en werd het steeds maar spannender. Helaas kwamen we net iets te kort, waardoor we verloren met een eindstand van 24-23.

Gerold en Frank zouden meteen doorrijden naar Wanroij, terwijl wij nog een rondje langs de McDonald’s deden. Terug aangekomen in Wanroij hadden Frank en Gerold al gezorgd voor een hapje en een drankje. Om op die manier de avond gezellig af te sluiten.

Dat was die dan, de laatste wedstrijd van het seizoen! Meteen ook voorlopig de laatste wedstrijd die we met dit team gespeeld hebben. Volgend seizoen zal een deel doorstromen naar de Dames1 en zal het andere deel in de B-jeugd blijven spelen.

We willen Gerold en Frank ontzettend bedanken voor het afgelopen jaar, de leuke trainingen en de gezelligheid met de wedstrijden. Trots op ons allemaal. We hebben het toch maar even gedaan, als eerste jeugd team van HVW uitkomen in de Divisie. 💪🏼 Dankjewel mannen! Tot een volgende keer!

Groetjes de B1 💛