Wedstrijdverslag Jupiter HS1 – HVW HS1

Vanavond stond het duel tussen de nummer 1 en 4 op het programma. Jupiter moest tegen HVW winnen wilde ze nog kans maken op de titel. HVW deed er goed aan niet te verliezen om zo het gat met Oranje-wit op 2 punten te houden.

In sporthal de kraanvogel in Eersel was de tribune in ieder geval voor het uitpubliek. Naast enkele verdwaalde Helmonders en een handje vol Eerselnaren was het vooral Wanroijs volk.

De scherpte van afgelopen donderdag was nog niet weggeëbd. De HVW-mannen begonnen geconcentreerd en gecontroleerd aan de wedstrijd. Hoewel Jupiter het openingsdoelpunt maakte wist HVW de score naar zich toe te buigen. De Wanroijse defensie stond net als donderdag als een huis en ook Jupiter wist vanavond moeilijk openingen te vinden. Waar dat wel lukte stond Sander zijn goal uitstekend leeg te vegen. De Jupiter mannen werden er moedeloos van. Het krachtverschil was tegen het einde van de 1e helft opgelopen naar 3 doelpunten in het voordeel van de bezoekers.

De klap werd in de eerste 10 minuten na de rust uitgedeeld. Waar Jupiter 1 keer het net wist te vinden deed HVW dat 5 keer waardoor het verschil opliep naar 7. De geoliede machine onder regie van Ton deed waar het voor gekomen was. Niemand van HVW stak met kop en schouders boven de rest van het team uit. De kracht zit hem in de uitstekende samenwerking. Waar het een keer niet lukte op links ging het net zo vlot over rechts en omgekeerd. Dwars door het midden, via de cirkel of hoeken, het maakte niet uit. HVW had de wedstrijd volledig onder controle en bracht de eindstand naar 20 – 26.

Er resten nu nog maar 3 wedstrijden naar het kampioenschap. Volgende week zondag de thuistopper tegen Someren (nr 3), op 25 maart de thuiswedstrijd tegen Bergeijk (nr 5) en afsluitend op 8 april de kampioenswedstrijd tegen de hekkensluiter bij de Millse buren. Mocht Oranje-Wit nog punten verspelen dan is het op 25 maart al raak. Kom maar gewoon naar alle 3 de wedstrijden, dan ben je er zeker van dat je daarna trots kunt zeggen ‘ik was erbij’.