Wedstrijdverslag Internos HS1 – Bouwcenter Centen HVW HS1

Met een fitte selectie, reisden de heren van HVW afgelopen zondag af naar Etten-Leur voor de uitwedstrijd tegen Internos. Het verschil in de competitie tussen deze twee teams bedraagt twee punten in het voordeel van HVW. Over een vermeend krachtsverschil is zo vroeg in de competitie nog niet veel te zeggen.

Met Kevin, Tim, Robert, Maarten, Rick en Koen in de basis en Tijs onder de lat begon HVW in balbezit. Een onrustige beginfase van de wedstrijd waarin er verschillende kansen gemist werden, lukte het HVW wel om een kleine voorsprong te creëren. Door het blijven wisselen van frisse krachten en het blijven variëren in het aanvalsspel van HVW konden de heren met een voorsprong de rust in.

Na de rust begonnen beide partijen wat feller aan de tweede helft. Door het strakke optreden van de scheidsrechter werden bij beide partijen veel tijdstraffen opgelegd. Tijdens deze momenten kon HVW de voorsprong niet gemakkelijk uitbreiden en kon Internos beter omgaan met de man minder situatie.

De laatste 10 minuten van de wedstrijd konden de mannen van HVW de wedstrijd naar hun handzetten. Na enkele super reddingen van keeper Tijs en enkele breaks van Rick en Kevin kon de wedstrijd professioneel worden uitgespeeld.

Komend weekend hebben de mannen van HVW vrij en spelen we op zondag 30 oktober om 12:45 uur tegen Groene Ster uit Zevenbergen. Tot zondag!