Wedstrijdverslag HVW MC1 – Achilles’95 DC1

Vandaag speelde we onze eerste competitiewedstrijd van dit seizoen. Het was een erg leuke wedstrijd.

Voor de wedstrijd gaf coach Theo aan dat er vandaag kansen lagen. Hij wilde vooral zien dat iedereen z’n best deed om te scoren en de tegenstander daarvan te beletten. Alles waarop de laatste weken zo hard is getraind moest vandaag in praktijk worden gebracht. Daarnaast gaf hij aan het belangrijk te vinden dat iedereen plezier heeft in het spel.

Eenmaal begonnen vlogen de ballen bij onze aanval het net in en onze verdediging stond goed. We gaven veel rugdekking waardoor de tegenstander bijna niet konden scoren. Bij ons liep het juist goed. De opbouwers waren op dreef en de cirkel werd ook regelmatig bereikt waardoor we met 7-2 de rust in gingen.

Coach Theo en ook trainer Gerold gaven ons in de rust nog een extra peptalk. We moesten de sterke lijn van de eerste helft doortrekken en we mochten de overwinning niet meer afgeven.

De tweede helft ging net als de eerste erg goed. Tijdens de aanval kregen we weer veel ruimte, waardoor bijna iedereen meerdere keren tot scoren kon komen.

Maud heeft ondanks haar blessure twee strafworpen gestopt en gewoon de hele wedstrijd gekeept en volgens Jasmijn zo ook haar leven gered.

De wedstrijd eindigde met een stand van 17-9 in ons voordeel! Net als onze trainer en coach zijn ook wij daarmee heel tevreden. We hopen dat het publiek ook heeft genoten.

Lente, Jasmijn & Eline bedankt voor het meespelen. We hebben veel aan jullie gehad en konden zonder jullie deze wedstrijd niet spelen. Ook wensen we Jill veel beterschap toe.

Wij hebben na 2 seizoenen nu eindelijk onze eerste wedstrijd gewonnen!

Groetjes de C1