Wedstrijdverslag HVW HS1 – Oranje-Wit HS1

Ton had z’n mannen tijdens Kerst en Nieuwjaar uit de wind gehouden. Geen trainingen maar even bijtanken en wat kleine blessures wegwerken. Toch begon de kraker tegen koploper Oranje-Wit met Patrick op de bank. Hij had tijdens het Oliebollentoernooi iets van een zweepslag opgelopen. Ton beloofde hem nog veel meer zweepslagen in geval het vandaag fout zou gaan.

Oranje-wit begon de wedstrijd met 2 punten meer. Winst zou voor hen het gat naar HVW – op dat moment de nummer 2 – op 4 punten brengen. Verlies zou HVW langszij brengen.

Vanaf de eerste minuut werd er door HVW fel gestreden, waar Oranje-Wit de scherpte miste. Naarmate de eerste helft vorderde werd dit in de stand zichtbaar. Keer op keer wisten Ton’s mannen de touwen te vinden. Aan de ander kant waren het vooral afstandsschoten die over gingen, hun weg naar het aluminium of de keeper vonden.

Na de rust was het niet anders. Na 10 minuten ballen was het verschil al 8 doelpunten en na 20 minuten was het zelf even 11 verschil. Geconcentreerd en koel wist HVW de wedstrijd veilig te stellen. Met de eindstand 23-14 werd ook het doelsaldo nog opgewaardeerd. Mannen; gefeliciteerd met dit prima collectief resultaat. Hou dit niveau tot april vast. Het zal Ton een hoop grijze haren besparen.

De top-3 na vandaag:

1. Oranje-wit       20 punten, doelsaldo + 78