Wedstrijdverslag HVW HS1 – Olympia’89 HS2

Wanroij, 28 september 2019.

Het openingsduel van deze nieuwe competitie zou meteen een kraker worden tussen de nummers 2 en 3 van de vorige competitie.

Het 2e herenteam van de fusieclub Olympia’89/DOS’80 uit Oss/Heesch was goed voorbereid naar Wanroij gekomen om de Wanroijse heren uit te dagen. Scheidsrechter mevrouw van Oorschot was aangewezen om deze wedstrijd te leiden.

Beide teams begonnen de wedstrijd aftastend, aan twee kanten wist de bal nog niet het net te treffen. Na enkele aanvallen lukte het HVW om de score te openen. Olympia/DOS’80 sloot vervolgens aan. HVW schakelde verdedigend een tandje bij. De aanvallen en met name de break-outs begonnen goed te lopen waardoor het al binnen 10 minuten 8-1 voor HVW was. Olympia/DOS’80 wist even niet meer hoe ze het dicht moesten houden. Iets waar de Wanroijse goalie geen moeite mee had. De Wanroijse sneltrein denderde door met een riante 20-5 ruststand tot gevolg.

De tweede helft stond Ruben op doel. Hij had al een wedstrijd bij de HS2 in de benen maar dat was voor deze jongeling geen enkel probleem. Het beeld van de wedstrijd veranderde niet; Wanroij bleef geconcentreerd aanvallen en de ruimtes zoeken. Vanuit elke positie kreeg de Heesche keeper ballen om de oren. Zijn verdedigers wisten er geen raad mee. De break-out machine zorgde voor een vloedgolf aan snelle mooie Wanroijse doelpunten. Vertwijfeld zochten de spelers van Olympia/DOS’80 contact met hun coach die ook geen oplossing wist op de Wanroijse tsunami.

Het eindsignaal kwam voor de gasten als een verlossing. De Wanroijse heren waren met 34 – 12 uitgeraasd, althans voor vandaag. Spelers en staf bedankte het aanwezige publiek die hun vingers hebben afgelikt bij dit weergaloze schouwspel. Hopelijk is dit de voorbode voor nog veel meer moois.

Volgende week zondag wordt in Gemert het 1e herenteam van Tremeg en de nummer 4 uit de vorige competitie de volgende tegenstander. Om 12:30u heeft coach Ton zijn mannen weer op scherp staan.