Wedstrijdverslag HVW HS1 – DOS’80 HS1

Vanavond stond in de kwartfinale van de beker de wedstrijd tegen DOS’80 uit Heesch op het programma. Met zaterdag de belangrijke competitiewedstrijd tegen Jupiter voor de boeg konden de Wanroijse heren zich geen rare dingen veroorloven. Aan de andere kant zou het een goede toetsing zijn van hun handbalvermogen en zelfvertrouwen.

Met 14 fitte spelers betrad coach Ton het speelveld. Aan bezieling en scherpte ontbrak het zeker niet. De heren speelden alsof het een finale was.

Met goed samenspel wist Wanroij de verdediging van DOS’80 open te breken en de score te openen. Aan de ander kant stond de Wanroijse verdediging als een muur waar de tegenstander de grootste moeite had een gaatje te vinden. Gaandeweg de eerste helft zette HVW het krachtverschil om in 12 – 8 ruststand.

De tweede helft was qua spel en scoreverloop een kopie met het verschil dat de scheidsrechter aan beide kanten guller werd met de tijdstraffen. Dat was ook wel nodig om de mannen in toom te houden. De volledige Wanroijse wisselbank kreeg voldoende kansen zich voor het Wanroijse publiek in de kijker te spelen. De wedstrijd eindigde in een riante 25 – 17 overwinning. Daarmee is net als vorig jaar de halve finale bereikt.

Waar en wanneer deze gespeeld wordt moet nog volgen uit de loting. Eerst zaterdag naar Eersel om de volgende stap te zetten op weg naar het kampioenschap en promotie naar de 1e klasse.