Wedstrijdverslag HVW DS1 – Swift DS1

Dit weekend stond Swift Helmond op het programma, zoals altijd tegen de kattenmeppers beloofde het een leuke wedstrijd te worden. De technische staf had de koppen bij elkaar gestoken voor de perfecte opstelling, dat was niet de makkelijkste opdracht omdat we een paar speelsters moeten missen. Daarentegen het goede nieuws dat Linda weer op het veld te vinden is! Na 3 jaar blessure kon ze eindelijk weer haar eerste minuten maken.

Voor de wedstrijd dachten we het te voelen.. Het rode portemonneetje (de pot) brandde al in de tas, hopend op rondje rosebier op de winst. Zou dit de eerste overwinning worden in onze nieuwe shirts?

We begonnen fel, mooie aanvallen en de verdediging stond sterk. Het ging gelijk op tot aan de rust en scoorde met een aantal 7-meters en break-outs, met 9-10 gingen we de rust in. De 2e helft konden we Swift niet meer bijhouden, ze liepen een aantal punten uit en wij miste een aantal kansen. De einduitslag is 16-20 in het voordeel van de Helmonders geworden.

Volgende week staan de dames van Breda op het programma om 13.40 in de Hoepel, hopelijk lukt het ons om deze koers door te zetten en kunnen we dan wel punten pakken.