Wedstrijdverslag HVW DS1 – Oktopus DS1

Vandaag stond Oktopus uit Eindhoven op het programma. Een ploeg met evenveel punten als ons. Om Oktopus voor te blijven op de ranglijst moest er dus gewonnen worden. Nadat in de kleedkamer de ranglijst was opgehangen, ons een spiegeltje werd voorgehouden, de pepermolen uit de tas van de coach werd gehaald en het magische rode portemonneetje werd getoond, waren we er helemaal klaar voor.

De offensieve dekking van Oktopus werd in de beginfase van de wedstrijd diverse keren uitgespeeld. Wat resulteerde in een aantal mooie doelpunten en een voorsprong. Door het snelle spel van Oktopus scoorde de ploeg mede door een aantal break-outs en kroop zo langzaam weer naar ons toe. Gelukkig herstelde we onszelf en gingen we met een voorsprong de rust in (14-9).

Vol goede moed begonnen we aan de tweede helft. In tegenstelling tot andere wedstrijden bleven we gelukkig scoren. Door goed samenspel en snelheid werd de voorsprong op Oktopus steeds groter. De wedstrijd eindige uiteindelijk in 34-21.

Met vier punten op zak spelen we komende donderdag in Oisterwijk een bekerwedstrijd tegen Taxandria.

Komende zondag staat de nummer 2 van de ranglijst op het programma. We spelen dan een uitwedstrijd tegen Someren. Hopelijk nemen we dan de punten mee naar Wanroij!

Groetjes dames 1