Wedstrijdverslag HVW DS1 – Elshout DS1

De dames van HVW en ook die van Elshout zitten in een competitiefase waarin het nog alle kanten op kan. Vandaag was het zo’n typische 4-punten wedstrijd. Winnen zou voor HVW betekenen dat ze de gehate onderste positie van de ranglijst zouden kunnen verlaten.

Er was vooraf uitvoerig gesproken over het verloop tot nog toe en hoe verder. Dat het anders moest was iedereen duidelijk. Vandaag zou het begin moeten zijn van een positieve wending.

Inge was nog niet voldoende hersteld, voor de rest was er een fitte basis en waren er ook voldoende wissels. De wedstrijd begon met een gezonde wedstrijdspanning. De eerste 5 minuten was de wedstrijd in evenwicht, daarna wist Elshout het spel naar zich toe te trekken. Ze waren effectiever in de afronding waardoor er een gat werd geslagen naar 2-9 rond de 20e minuut. Vanaf hier ging de strijd weer gelijk op. HVW had nog 40 minuten om zich te herpakken. Sprankelend spel werd afgewisseld door slordig balverlies. Ook Elshout kwam niet altijd goed uit de verf waardoor het redelijk in evenwicht was.

Naarmate de wedstrijd naar z’n einde liep werd duidelijk dat het gat van ongeveer 7 doelpunten niet meer in te lopen was. Na de slotfase van deze wedstrijd sloot de prima fluitende scheidsrechter Huijgens af met een 14 – 21 eindstand.

Volgende week zondag volgt de uitwedstrijd tegen middenmoter Avanti uit Drunen, de week erop gevolgd door de thuiswedstrijd tegen mede-hekkensluiter United Breda. De dames werken hard aan hun herstel en hopen in ieder geval voor de kerst nog punten te pakken. De steun van het thuispubliek kunnen ze daarbij hard gebruiken; 16 december 15:25 uur in de Hoepel.