Wedstrijdverslag HVW DC2 – HABO DC1

We hebben afgelopen zaterdag om 17:55 uur weer een wedstrijd gespeeld, dit keer tegen de C1 meiden van HABO’95 uit Boekel. Vooraf hadden we met alle meiden samen een frietje gegeten en waren we ruim van te voren omgekleed en super gemotiveerd in de sporthal. Na een goede warming-up gaven onze coaches ons de wedstrijdinstructies; meteen vanaf het begin scherp en niemand door de verdediging laten lopen. Opvangen en naar de zijkant brengen. Elkaar daarbij helpen (rugdekking).

De eerste helft verliep volgens plan. Iedereen was alert en we wisten regelmatig te scoren. Verdedigend was het soms prima en soms toch nog een gatenkaas. De ruststand was 13 – 12 in ons voordeel.

Na de rust pakte we de draad weer op en probeerde we verder uit te lopen. Habo veranderde van tactiek en wist daardoor meer kansen te creëren. Gelukkig hebben we een hele goede keeper die erger wist te voorkomen. Onze aanvallen bleven goed lopen. Verdedigend schakelde we terug naar minder offensief waardoor we weer grip kregen op de Boekelse aanval.

Het werd op het laatst nog heel spannend toen HABO 15 seconden voor het einde de gelijkmaker wist te scoren. In een snelle alles of niets aanval wisten wij toch nog de bal met een gericht afstandsschot in de kruising te gooien en daarmee de winst naar ons toe te halen. Voldaan en met groeiend zelfvertrouwen hebben we de 21 – 20 overwinning gevierd.

Volgende week zaterdag spelen we in Heeze tegen het nog puntloze LIDO en we gaan er alles aan doen om ook daar punten te pakken.