Wedstrijdverslag HVW DC2 – BeDo DC1

Vandaag mochten we spelen tegen Bedo. Deze tegenstander was in de winterstop teruggekomen uit een hogere poule dus we hadden er nog niet eerder tegen gespeeld. Ze hadden 1 punt uit 3 wedstrijden maar wel tegen twee van de drie tegenstanders die boven ons staan. We hadden ons voorgenomen om te winnen en daarvoor moesten we uitgaan van onze eigen kracht en vanaf de eerste minuut scherp zijn.

Bedo mocht de wedstrijd beginnen maar wij scoorden het eerste doelpunt. Heel even leek het erop dat ze ons konden bijbenen. De verdediging stond bij ons nog niet overtuigend. Naarmate de eerste helft vorderde kregen we verdedigend controle over de tegenstander. Met een 9-4 voorsprong gingen we rusten al waren we nog niet gerust.

We begonnen de tweede helft zoals we het laatste deel voor de rust hadden gespeeld. Met meer overtuiging zochten we de kansen en vonden we vaker het net achter hun keeper. Ook lukte het regelmatig om break-outs te lopen. We verdedigede steeds offensiever (3-2-1) waardoor het voor BeDo nog moeilijker werd om te scoren. En de zeldzame keer dat ze door de verdediging wisten te glippen stond daar altijd nog Kyra die duidelijk geen zin had om ballen uit het net te vissen. Met de eindstand 23-9 waren we dik tevreden.

Het wisselen vanaf de bank wordt een steeds groter probleem want niemand wil naar de kant en eenmaal op de bank zitten we alweer te popelen om terug het veld in te mogen. We zullen volgende week zondag bij de Sprint in Deurne eens vragen of ze 11 tegen 11 willen handballen 😉