Wedstrijdverslag HVW DC1 – PSV DC2

De alternatieve jeugdcompetitie is nog volgens de leeftijdsindeling van afgelopen competitie. Deze wedstrijd tegen PSV stond oorspronkelijk gepland voor afgelopen 25 oktober maar ging om de bekende reden niet door. Onze C1-dames spelen aanstaande competitie in de B-jeugd net als een deel van het team van PSV waar we vandaag tegenover stonden. Een mooi moment om te kijken hoe wij ons ten opzichte van de tegenstander hebben ontwikkeld, variërend van achteruitgang, stilstand tot hopelijk groei. De afgelopen weken hadden we ook al wedstrijden gespeeld waarin dat laatste duidelijk zichbaar was. Vandaag een nieuwe test.

We begonnen de wedstrijd goed en namen gelijk het initiatief. Er werd goed samengespeeld en we wisten de ruimtes tussen de verdediging te vinden en kansen te benutten. De laatste weken trainen we nadrukkelijk op onze verdediging omdat daar nog wel een en ander aan te verbeteren valt. PSV drong niet heel erg aan dus we kregen al snel opdracht om de opbouwers offensiever aan te pakken. Daardoor maakte PSV enkele afspeelfouten die door ons werden afgestraft door snelle tegenaanvallen.

De wedstrijd van vorige week eindigde met drie blessures. Niet wetende of iedereen weer wedstrijdfit zou zijn hadden we voor vandaag twee extra C-spelers opgeroepen. Op de gebroken pols van Maureen na was iedereen gelukkig weer hersteld met als gevolg dat we 4 wissels hadden. Het hoge tempo van doorwisselen was voor het samenspel niet optimaal maar we hadden gelukkig wissels.

We gingen met een voorsprong rusten en die voorsprong kwam in de tweede helft niet meer in gevaar. Gecontroleeerd werd de 23 – 20 overwinning binnengehaald. We gaan de komende weken met een goed gevoel trainen. Vrijdag spelen we een oefenwedstrijd tegen onze B1, helaas nog zonder publiek. Voor wie ons weer eens in levende lijve wil zien; op zondag 4 juli 12:30 uur spelen we nog een oefenwedstrijd thuis tegen Helios en deze keer mag er weer sinds lange tijd publiek bij aanwezig zijn, dus…….