Wedstrijdverslag HVW DC1 – DOS/Olympia DC2

Uit hadden we met 12 – 18 gewonnen. Vandaag konden we laten zien of we intussen zijn gegroeid. Coach Gerold kwam met een verrassing; we gingen 3-2-1 verdedigen. We hadden er nog nooit op getraind en toch zouden we deze wedstrijd gaan proberen of het ons zou lukken.

De wedstrijd begon meteen goed. Enkele rake afstandsschoten van onze opbouwers zorgde voor de openingstreffers waarna de tegenstander offensiever ging verdedigen. Onze opbouwers werden buiten de 9 meter al opgevangen. Hierdoor kwam er weliswaar ruimte op de cirkel maar die wisten we niet goed te vinden. Vanaf de bank werden nieuwe spelers ingebracht waarna we nogmaals goed vanaf de opbouw konden opstomen en schieten. Hun keeper was niet al te groot dus veel schoten gingen hoog in het doel. Met het rustsignaal hadden we al een ruime voorsprong en genoeg zelfvertrouwen.

In de rust gaf Gerold aan dat het eerste kwartier prima was verlopen maar dat we de laatste 10 minuten van de eerste helft te ver waren ingezakt. Hij gaf ons een figuurlijke schot onder de kont en verwachte de tweede helft beterschap.

De tweede helft begon zoals de eerste; weer lukte het ons om veel vanuit de opbouwrij te schieten. De tegenstander had hun keeper gewisseld. Nu stond er een lange die wel meer hoge ballen had. Geeft niks dan schieten we toch gewoon laag. En wat ons al snel opviel; ze was te vroeg naar de lange hoek, dus korte hoek schieten was kassa.

De tegenstander werd gedurende de tweede helft slordiger met overspelen waardoor we weer lekker veel break-outs konden lopen. Lekker voor ons moraal en killing voor de tegenstander. De wedstrijd eindigde in een ruime 27-17 voorsprong. We liepen glunderend van trots het veld af naar het applaudisserende publiek.

Zo lussen we er nog wel meer dus tot de volgende keer. Zaterdag 23 februari spelen we weer thuis om 18:00 uur tegen Lido DC2.