Wedstrijdverslag HVW DB2 – PSV Handbal DB1

Vandaag mochten we thuis ons puntenverlies tegen PSV recht zetten. We waren super gemotiveerd. De wedstrijd begon zoals we hadden gehoopt. We namen het initiatief en gaven nagenoeg niets weg. De aanvallen liepen redelijk en verdedigend stond het als een muur. De eerste helft hadden we de wedstrijd al zodanig onder controle dat we de afloop in eigen hand hadden. We gingen rusten met een 9 – 3 voorsprong en kregen van onze coaches te horen dat we de tweede helft net zo fel moesten beginnen als de eerste.

Dat deden we en de voorsprong liep op tot 11 – 3. Naar het einde van de wedstrijd werd er geëxperimenteerd met posities waardoor het niet meer als vanzelf liep. PSV kreeg diverse breakout kansen en zetten de eindstand uiteindelijk op 16 – 10. Een uitslag waar we prima tevreden mee zijn. We zijn op de ranglijst PSV intussen tot op 1 punt genaderd.

Volgend weekend spelen we op zaterdag uit tegen Dynamico DB2. Ze staan 3 plaatsen en toch maar 2 punten boven ons, dus dat biedt perspectief. We gaan ervoor. Groeten, DB2