Wedstrijdverslag HVW DB2 – Dynamico DB3

Vandaag (14/11) mochten we het opnemen tegen de koploper in onze poule. Zowel het 3e en 2e B-team van Dynamico uit Oss/Heesch spelen bij ons in de poule. We hoopten dat ze de eerder gewonnen wedstrijden mede te danken hebben aan steun van hun 1e of 2e B-teams en dat ze vandaag een ‘off-day’ zouden hebben. In ieder geval waren we gebrand om ze het heel moeilijk en misschien wel punten afhandig te gaan maken.

Door ziektes en toetsweek druktes hadden we afgelopen dinsdag en donderdag jammer genoeg niet getraind. Geen goede voorbereiding van onze kant maar misschien zou de extra rust wel goed kunnen uitwerken. De wedstrijd begon in ieder geval goed. De afgelopen wedstrijden werden we vaak in de eerste 10 minuten op achterstand gezet. Vandaag gebeurde dat zeker niet. We konden de gehele eerste helft op gelijke hoogte blijven. Er werd aan beide zijden veel gescoord van bijna alle posities.

De tweede helft begon zoals de eerste. Toch lukte het de tegenstander om halfweg de tweede helft een gaatje van 4 doelpunten te slaan. We knokten ons weer terug naar 2 maar moesten uiteindelijk met 16-19 de overwinning aan Dynamico laten. Balen maar het is niet anders voor vandaag. Volgende week zondag gaan we in Groesbeek voor een nieuwe kans op twee punten. Groesbeeks Glorie staat 1 punt boven ons dus als het ons lukt dan wisselen we van plaats en verhuizen we naar de bovenste helft van de ranglijst.