Wedstrijdverslag HVW DB2 – Bedo DB1

Het begint bij ons steeds beter te draaien. Tenminste als de tegenstander het aandurf om te spelen. Vorige week had Groesbeek geen zin in een nederlaag dus bleven ze thuis. Vandaag stond nummer voorlaatst BEDO uit Beek en Donk op het programma. Uit hadden we al met 13 tegen 5 gewonnen dus we wisten dat het geen hoogvliegers zijn. Maar onderschatting is ook gevaarlijk dus we waren goed voorbereid.

Omdat onze keepster Kyra op doktersadvies definitief heeft moeten stoppen met handballen spelen we de rest van de competitie – voor zover mogelijk – met gastkeepster Maud van der Velden die eerder op de dag ook al met de C1 wist te winnen. Omdat middenopbouwster Renske ziek thuis zat was Maureen gevraagd haar plek in te nemen. Coach Theo, hersteld van een keelontsteking, was slecht bij stem en had coach Hans gevraagd om te helpen bij het roepen vanaf de kant.

Bedo opende de score maar binnen 5 minuten hadden we de stand weer naar 5-1 gebracht. Onze verdediging stond goed en in de aanval lukte het meeste ook. Alleen soms waren we wat te gehaast en zochten we te snel de afronding. We moeten meer tijd nemen om een 100% doorbraak te forceren in plaats van voor een 50% kans te gaan. Ook de snelle tegenaanval liep goed. Maud wist over langere afstand de bal vaak goed te plaatsen. Helaas liepen we niet altijd de goede baan waardoor sommige ballen in onze rug landden.

Ons coachduo gaf ons in de rust nog wat aanwijzingen en verbeterpunten waarna we de tweede helft in een zelfde scoreverloop verliep. Na het eindsignaal en het afgroeten gingen we trots en opgeheven van het veld. De 18-6 einduitslag was een prima afspiegeling van de krachtsverhoudingen. Volgende week zaterdag spelen we uit tegen hekkensluiter Lido. Die hebben na 14 wedstrijden nog geen punten en wij gaan er alles aan doen om dat zo te houden. Maud zal in ieder geval niet keepen want die moeten allebei zelf spelen.

Groetjes van de DB2