Wedstrijdverslag HVW DB1 – Vlug en Lenig DB1

Tijd om onze eerste wedstrijd in Wanroij te spelen. Vlug en Lenig uit het Limburgse Geleen stond op het programma. Vorige week hadden ze een super grote score neergezet met 46 goals voor hun dus we wisten dat ons een stevige pot te wachten stond.

Voor de wedstrijd eerst nog een kleinigheidje gegeven aan Gerold, hij mocht afgelopen donderdag namelijk zijn 56ste verjaardag vieren! 🥳 Er was goed besproken hoe we zouden gaan verdedigen en wat we in de aanval zouden gaan proberen. De eerste tien minuten konden we ze het dan toch ook verassend lastig maken. De verdediging stond prima, de aanvallen liepen lastiger.. maar toch bleven we in het begin gelijk. Helaas voor ons kon Vlug en Lenig goed in hun eigen spel komen. Hierdoor liep de score steeds verder uit in het voordeel van hun, echter hadden wij ook nog een aantal mooie acties en liep ons spel niet helemaal plat. De rust stand was 8-14.

In de rust een poging gedaan om iedereen weer op te peppen, zodat we met goede moed toch nog aan de tweede helft zouden beginnen. Echter merkte we al meteen dat de winst er niet meer inzat, ook conditioneel waren we in het nadeel, de tegenpartij had namelijk 5 wissels op de bank zitten. Ons spel werd slechter, waardoor Vlug en Lenig break-out na break-out kon blijven lopen. Hierdoor werd het verschil toch wel erg groot. De punten deze keer helaas moeten afgeven, met een eindstand van 14-37.

Na de wedstrijd toch met opgeheven hoofd naar huis toe. Gerold en Frank vertelde dat ze desondanks de uitslag gewoon trots op ons waren en we ons goed hadden laten zien. Volgende week zondag spelen we uit in Huissen. Groetjes de B1