Wedstrijdverslag HVW DB1 – V&L DB1

We mochten weer! Eindelijk mochten we weer een potje handballen, hierbij kregen we alleen wel meteen de koploper voor onze kiezen. De meiden van Vlug en Lenig uit Geleen staan met kop bovenaan. Voor ons dus het doel om het verschil niet extreem groot te laten worden. Met de trouwe supporters op de bank begonnen we met veel zin aan de wedstrijd.

V&L wist meteen meerdere keren het doel te vinden, terwijl wij ons zelf steeds vastliepen in de aanval. In de verdediging deden we ons best om de gaten te dichten. Echter hadden de meiden uit Geleen veel snelheid en verschillende wisseltjes om hier toch de gaten te vinden. Inmiddels lukte het ons enkele keren om iemand vrij te spelen en een goal te maken. Daar tegenover stond dat de tegenpartij geregeld break-outs kon lopen. De rust stand was 3-17.

Wat we de tweede helft moesten gaan doen was iedereen wel duidelijk, meer doelpunten maken. Maar gaat het ook zo makkelijk? Even leek het alsof we nog wat tegengas konden geven, we kwamen drie keer snel achter elkaar tot scoren. Alleen was V&L vaak net zo snel als ons terug op onze helft waardoor ook zij gemakkelijk de gaten konden vinden. Op het eind kwamen wij nog maar amper door de verdediging van de tegenstander heen, lukte dit wel dan maakten we een overtreding en werden we afgefloten. Maar ook het balverlies in de aanval werd steeds meer. En ondanks dat Maud een aantal break-outs en twee penalty’s eruit wist te houden, konden de meiden van Geleen gemakkelijk het gat nog groter maken. De uiteindelijke stand was 7-34 in het voordeel van Geleen.

Volgende week zondag spelen we uit in Huissen. De vorige keer maakten we daar in de laatste seconde de winnende goal. Gaat het ons dan weer lukken om de punten mee te pakken? Groetjes de B1 👋🏼