Wedstrijdverslag HVW DB1- Venlo DB1

We hadden een drukke planning vandaag (4/9). De ochtend zijn we begonnen met een goede training, waarna we met zijn alle gezellig wat gegeten hebben.

Vervolgens was het toch echt tijd om ons voor te bereiden voor de oefenwedstrijd tegen de B1 van Venlo. Deze wedstrijd zou een goede meetstaaf zijn voor aanstaande competitie. Venlo speelt namelijk in de zelfde topklasse.

De wedstrijd kwam moeilijk op gang, er werd vanaf beide kanten weinig gescoord. De tegenpartij was er erg op uit om de bal te onderscheppen, dit lukte dan ook meerdere keren. Gelijkelijk kwamen beide partijen op gang, helaas ging dit bij Venlo een stukje sneller, waardoor ze in eerste instantie 3 punten vooruit konden lopen. Dit wisten we daarna goed recht te trekken waardoor we met een gelijke stand van 9-9 de rust in gingen.

De tweede helft ging een stukje beter. We wisten waarop we moesten letten, hun onderscheppingen en hun snelheid in het overspelen / het opzetten van hun aanvallen. We wisten dus wat ons te wachten stond in het begin van de tweede helft konden we dit dan ook goed overzien. En liepen de aanvallen van ons zelf ook redelijk, er werden mooie kansen gecreëerd waarvan de meeste goed werden afgesloten met een mooie goal. Echter kon Venlo opnieuw de halverwege deze helft de overhand weer nemen met een voorsprong van drie goals.
Na wat goede coaching hadden we de verdediging daarna redelijk goed op orde. Waardoor wij in de laatste minuten weer terug konden komen.
Op het nippertje sleepte we de winst binnen met een eindstand van 19-18! 🥳🥂

Zondag 12 september spelen we om 14u een wedstrijd tegen de B1 van Helios Uden. Hopelijk tot dan! 👋🏼