Wedstrijdverslag HVW DB1 – United Breda DB1

Vandaag (31/10) weer een wedstrijd met kansen om de punten in Wanroij te houden. United Breda stond op het programma.

We begonnen de aanvallen snel, en ook al stond de verdediging niet goed konden we voorkomen met een stand van 5-0. Echter kwam Breda op gang en wisten ze de eerste goal te scoren door middel van een penalty. Maar ook daarna kwamen ze meerde malen door onze verdediging heen en werd het voor ons ook wat lastiger om tot scoren te komen. De rust gingen we in met een stand van 12-5.

Tijdens de rust even een goede peptalk van de coaches en met op geheven hoofd terug het veld op. Ondanks de goede moed liep de tweede helft alles behalve soepel. Er werden een aantal ballen slecht overgespeeld, Breda stond hierop te loeren en kon op die manier dan ook verschillende break-outs lopen en deze tot een goed einde brengen. Gelukkig konden wij ook nog een paar mooie acties maken in de aanval. En daarmee de voorsprong toch behouden. Na 50 spannende minuten, waarin Maud vier van de vijf penalty’s eruit wist te houden en waarin er toch echt wel een paar mooie aanvallen werden uitgespeeld. Gelukkig zijn de twee punten in Wanroij gebleven! Waarbij de eindstand 20-16 was.

Voor de wedstrijd hadden we voor onze trouwe supporter oma Marij nog een verlaat verjaardagscadeau. Dit was een mooie vlag. Onze volgende wedstrijd spelen we thuis zondag 7 november, Raamsdonksveer is dan de tegenstander. Hopelijk tot dan!