Wedstrijdverslag HVW DB1 – DFS DB1

Na een weekend rust was het vandaag weer tijd om de handen uit de mouwen te steken.
De afgelopen wedstrijd liep het niet zo lekker, maar na een goed gesprek met zijn alles hadden we weer goede moed voor deze wedstrijd!

De eerste ronde van onze 1,5 competitie is gespeeld. Dit wil zeggen dat we alle teams nu al een keer gezien hebben en we beter weten wat ons te wachten staat.
Vandaag was het voor de meiden van DFS Arnhem tijd om naar Wanroij te komen voor een mooie pot handbal.

We begonnen de wedstrijd afwachtend, terwijl de tegenpartij er wel meteen volle gas in ging, ze konden dan ook zo meteen drie goals achter elkaar maken.
Echter maakte ze een aantal gemene verdedigingsfouten waardoor wij met twee penalty’s weer terug konden komen.
DFS liep de hele eerste helft voor ons uit, maar wel konden wij steeds bij blijven en het verschil tot max vier goals laten op lopen. De rust stand was 7-10.

De tweede helft stond nog voor de boeg en met opgeheven hoofd kwamen we terug het veld op. Klaar om het de tegenstander nog lastig te maken.
De eerste vijftien minuten lukte dit dan ook redelijk. De meiden uit Arnhem kwamen er niet zo makkelijk door als ze wilde en dit leidde bij hun tot frustratie.
Wij zelf wisten op een gegeven moment niet meer wat we moeten doen om tot scoren te komen. Hun verdediging was terug gezakt naar een 6-0 verdediging, waardoor wij genoodzaakt waren om er overheen te schieten, alleen ook dit lukte na een tijdje niet meer.
DFS kon op het hoge tempo door blijven spelen, terwijl bij ons de pijp leeg begon te raken. Op die manier wisten ze dan ook flink uit te lopen en de punten mee te nemen met een eindstand van 14-24.

Desondanks was iedereen blij dat het weer lekker liep en we weer een aantal van onze truckjes uit de kast wisten te halen.

Volgende week spelen we om 11.05uur in en tegen Geleen.