Wedstrijdverslag HS1 – Someren HS1

Als je kampioen wil worden dan moet je blijven winnen, elke wedstrijd weer opnieuw. De heren 1 van HVW wisten dit seizoen deze woorden van trainer/coach Ton om te zetten in daden.

Vorige week had naaste concurrent nr. 2 Oranje Wit zichzelf al tekort gedaan. Nr. 4 Jupiter moest de punten naar Wanroij laten gaan. vandaag kon HVW de nr. 3 in de 2e klasse Handbal Someren hetzelfde laten ondergaan. Eenvoudig zou het niet worden. Uit had HVW ook al de grootste moeite met deze stugge ploeg. Op 3 december jl. werd maar met 1 doelpunt verschil gewonnen.

De Wanroijse mannen waren – het hele seizoen al – super gemotiveerd. Op de dinsdagen en donderdagen spat het er tijdens de trainingen vanaf. De punten blijven hoe dan ook in Wanroij. Het grote publiek is het succes van de Wanroijse mannen niet ontgaan, zo was te zien aan de bomvolle tribunes van de Hoepel.

Van meet af aan zette HVW de toon. De eerste aanval van Someren werd door de keeper Sander gepakt die in een flitsende worp de weggestarte Leo bereikte. Met een fraaie beweging omspeelde hij de Somerse keeper. Met rechteropbouwer Maarten had de Somerse defensie de grootste moeite. Hij wist vandaag vaak het net te vinden of een strafworp af te dwingen. Onze opbouwers trokken splijtende gaten in de Somerse verdediging die zich vandaag vooral tot doel hadden gesteld de weg naar de cirkel af te stoppen. Jasper was daardoor moeilijk te bereiken. De hoekspelers completeerde op doeltreffende manier het samenspel.

Verdedigend stond HVW vaak op het juiste moment op de juiste plaats. Tussen de verdedigers werd geen ruimte geboden en eroverheen was ook al geen makkie. De goed blokkende verdedigers wisten de meeste ballen uit de doelmond weg te houden en wat er wel doorkwam was over het algemeen voor de keeper.

Met een scoreverloop van telkens 4 tot 6 doelpunten voorsprong werd gecontroleerd naar het einde van de wedstrijd toegewerkt. Dat Someren in de laatste 5 minuten nog een aantal doelpunten wist te maken was vooral het gevolg het ondertal aan Wanroijse zijde. De ietwat geflatteerde 22 – 19 eindstand was voldoende voor wederom een klein feestje.

Volgende week zondagmiddag 13:20 begint de voorlaatste wedstrijd tegen nr.5 Bergeijk. Naar schatting zijn de laatste vrije tribuneplaatsen om 12 uur al ingenomen, dus kom op tijd. Bij thuiswinst is het kampioenschap een feit en zal het HVW-feest losbarsten. Deze dag begint om kwart over 10 met de D2-jeugd, om 11 uur gevolgd door de Dames A1. Om tien over 12 laten de Dames 1 zich thuis nog een keer gelden.

Na afloop van alle wedstrijden barst er een knallend eindfeest los met DJ’s Ton & Geer. Tijdens het feest zal in de kantine om 16 uur live de dames EK-kwalificatiewedstrijd NEDERLAND – HONGARIJE op het grote scherm de zien zijn. Eindtijd; zolang het gezellig is, dus tot in de late uurtjes. Dit wil jij toch ook niet missen. Aanmelden hoeft niet maar als je op Facebook even laat weten dat je komt dan kunnen we daar rekening mee houden. Deel dit bericht met al je handbalvrienden en kennissen.