Wedstrijdverslag Groesbeeks Glorie DC1 – HVW DC1

Eindelijk het langverwachte begin van de competitie. We hebben veel getraind en de laatste weken een aantal oefenwedstrijden gespeeld maar nu gingen we toch voor het echte werk. Door de blessure van Veerle deden Lois en Ise vandaag mee.

Na de warming up en de peptalk van Theo begon eindelijk de wedstrijd. Groesbeek opende de score maar we pakte gelijk over met een goed doelpunt. Het ging de hele wedstrijd redelijk gelijk op. Onze aanvallen lukt goed. Vanuit alle posities wisten we de bal achter de Groesbeekse golie te krijgen. Onze verdediging ging niet altijd goed. Door veel positiewisselingen wist Groesbeek ons toch te verwarren er een aanvaller vrij voor goal te spelen. En als de instarters goed werden opgevangen binnen de 9-meter dan werd er van afstand gegooid. Halverwege de tweede helft was onze achterstand opgelopen tot 2 doelpunten en moest er een tandje worden bijgeschakeld. Het lukte ons niet om de wedstrijd naar onze hand te zetten. We verloren jammer genoeg met 17 – 14. We gaan de komende week harder trainen op verdedigen en kijken of we volgende week zondag om 11:45 de thuiswedstrijd tegen Swift Helmond DC1 winnend kunnen afsluiten.

Hopelijk zien we jullie daar op anderhalve meter op de tribunes. Groetjes DC1.