Wedstrijdverslag Groesbeeks Glorie DB1 – HVW DC1

Vandaag 22-9 mochten we een oefenwedstrijd spelen tegen de B1 van Groesbeek.
Hier hadden we verschillende ideeën over, sommige vonden het een goed idee aangezien we makkelijk van hun C1 gewonnen hadden en andere dachten dit gaat hem nooit worden omdat ze allemaal ouder zijn en waarschijnlijk dus groter en sterker.

En omdat we deze wedstrijd tegen een B team speelde moesten we met een grotere bal spelen, wat ook wel eventjes wennen was.

De eerste helft ging redelijk. We hadden weinig balverlies en er werden verschillende dingen uitgeprobeerd. Sommige gingen wat beter dan de andere, maar ze werden wel geprobeerd.
Helaas ging het afronden nog niet zo goed, veel ballen kwamen recht op de keeper. We gingen de rust in met een voorsprong van 4-6.

De tegenstander kwam een stukje feller en agressiever uit de rust, het kon toch niet zo zijn dat ze zouden gaan verliezen van een C team.
In de tweede helft stond onze 3-2-1 verdediging eigenlijk best wel sterk.
In de aanvallen werd er beter afgerond en dus meer gescoord.
Bij de tegenstander ging de tweede helft niet bepaald soepel, ze kregen velen 2 minuten tijdstraf en zelfs een rode kaart.

Wij als C1 hebben met 14-16 van de B1 van Groesbeek gewonnen.

Als dit een voorbode is voor het seizoen dan moet het volgende week bij onze eerste competitiewedstrijd wel goed komen toch?

Groetjes de C1