Wedstrijdverslag Dynamico DB2 – HVW DB2

Vorige week met een goed gevoel PSV achter ons gelaten. Deze week weinig kunnen trainen vanwege de toetsweken. Vandaag (9 apr) een moment om weer eens te kijken waar we staan. Dynamico DB2 staat 3e in de poule waar wij 6e staan. Het punten verschil is 3 met een wedstrijd meer gespeeld. De vorige keer dat we naar Heesch mochten was tegen koploper Dynamico DB3. Een wedstrijd wie we ons nog goed herinneren en die na een titanenstrijd tot aan de laatste minuut in ons voordeel stond maar op het einde toch nog in een gelijkspel eindigde. Deze keer moest het beter aflopen. We waren compleet en hadden Maud van der Velden weer gevraagd ons doel te verdedigen. Kyra was ook mee maar mag na haar operatie van de dokter niet meer keepen dus mocht ze helaas alleen maar toekijken vanaf de bank.

De wedstrijd begon zoals we hadden gehoopt. We opende sterk en hadden zowel aanvallend als ook verdedigend controle over de wedstrijd. De voorsprong begon klein maar liep wel langzaam op. Dynamico had de grootste moeite om ons aanvalsspel af te stoppen. Vooral vanaf de cirkel waren we weer ijzersterk. Maar ook van elke andere positie werd druk gezet, geschoten en regelmatig gescoord. Verdedigend hadden we heel even moeite met de positiewisselingen van de tegenstander maar na wat sturing en overleg zat de zaak weer goed op slot. En als er dan toch een schot op goal kwam stond daar altijd nog Maud die liet zien waar ze thuis hoort; in de B.

We gingen rusten met 4 doelpunten voorsprong en wisten dat we de tweede helft ons eigen spel moesten blijven spelen. Er veranderde daarom in de tweede helft niet zoveel. Hooguit een enkele breakout ertussen en verder gewoon ons eigen ding doen. De voorsprong varieerde van 5 weer terug naar 3 en dan weer 4 maar kwam geen enkel moment meer in gevaar. Cool brachten we de 14 – 18 overwinning naar het eindsignaal. Voorlopig staan we nu 4e in de competitie met 19 punten.

Volgend weekend is het Pasen en dus geen handbal. De week erop spelen we thuis weer tegen Dynamico DB2. Als we die ook winnen wisselen we van positie op de ranglijst en staan wij 3e. Deze wedstrijd stond oorspronkelijk gepland ergens in januari maar is vanwege corona uitgesteld naar 24 april. Hopelijk zien we jullie dan op de tribune. Groetjes DB2