Wedstrijdverslag DOS’80/Olympia DC2 – HVW DC1

Vandaag 17 november mochten we om 10 uur spelen in Oss tegen de DC2 combinatie van DOS’80 en Olympia’89. Dit team stond onder ons op de ranglijst met evenveel punten dus we waren gebrand om deze wedstrijd te winnen. Ondanks dat Maud en Line nog steeds geblesseerd waren gingen ze wel gewoon mee naar de wedstrijd. Danique was helaas verhinderd. Van de D1 deden vandaag Lente, Jasmijn, Amber en Eline mee.

Was dit dan de wedstrijd om alles wat we de afgelopen trainingen hebben geleerd in praktijk te brengen? De verdediging zouden we anders neer zetten dan normaal. Bij de aanvallen kreeg iedereen de opdracht de tegenstander te passeren en vooral te durven schieten. Als de tegenstander niet uit zou stappen dan was het op goal knallen. Als ze wel ver uitstapten dan kwam de cirkel vrij en kon die worden aangespeeld.

Wij begonnen erg sterk aan deze wedstrijd, na 10 minuten hadden we een redelijke voorsprong. De tegenstander wist zich daarna terug te knokken. Hierdoor liep het aan het einde van de eerste helft gelijk op naar een 9-9 ruststand.

In de rust kregen wij van de coaches te horen dat we de aanvallen niet steeds hetzelfde moesten op zetten omdat het daardoor voor de tegenpartij een stuk makkelijker werd. Ook moest de verdediging op sommige punten net wat sterker. Maud gaf in de rust de nodige tips en aanwijzingen aan keeper Jasmijn, waardoor het keepen in de tweede helft dan ook super goed ging.

We begonnen de tweede helft een stuk sterker waardoor we meerdere goals achter elkaar konden maken. Onze opbouwers Jenna, Ninthe en Lente durfden beter naar de goal te handballen en regelmatig vanaf de 9-meter lijn op goal te schieten. Hierdoor moest de tegenstander verder uitstappen. Op de cirkel wisten daardoor afwisselend Janne, Jill en Amber de vrije ruimte te benutten. Op de hoeken dwongen Veerle, Jill, Janne, Eline en Amber hun tegenstanders het spel breed te houden. Stond de verdediger te ver naar binnen dan gingen ze buitenom, kwam de verdediger ver naar buiten dan lagen binnendoor kansen. Dit alles resulteerde in nog 9 doelpunten voor ons. DOS’80/Olympia kwam bijna niet door onze verdediging en nog maar 3 keer tot scoren.

De eindstand was 12-18 in het voordeel voor ons. Die twee punten zitten in de tas en gaan mooi mee naar Wanroij. We bedanken onze gastspelers die ondertussen vaste krachten zijn geworden. We noemen ze dan ook geen invallers meer want ze horen er gewoon bij. Ook bedanken we het Wanroijse en Osse publiek, in het bijzonder Andre van Orsouw die heeft genoten van het spel en zeker zal reageren op dit wedstrijdverslag.

Volgende week zaterdag spelen we in Heeze tegen hekkensluiter Lido DC2.

De stand is nu:

# Team Gespeeld Punten Verschil