Wedstrijdverslag DHC Overpelt DC2 – HVW DC2

Vandaag (25/1) hebben we gespeeld tegen de C2 dames van DHC Overpelt in België.

In het begin van de wedstrijd begonnen we eigenlijk wel goed, maar het kon beter. We gingen gelijk op, maar daar kwam best snel verandering in. Dat kwam doordat we de tegenstanders niet goed genoeg aanpakten, want ze kwamen best vaak door de verdediging heen. Daardoor was de ruststand 13-6 voor DHC.

In de tweede helft waren we meer gedreven en deden we nog beter ons best. We pakten de tegenstanders goed aan en daardoor werd de achterstand steeds minder. In België kan je ook vragen om time outs, daar werd zeker ook gebruik van gemaakt. De eerste time out werd gebruikt door DHC en in de laatste twee minuten hadden wij hem ingezet. DHC had van te voren ook nog een wedstrijd gespeeld in de Belgische competitie, dus daar wilden we gebruik van maken. In de tweede helft ging dat ook steeds beter. We waren snel en het werd steeds moeilijker om ons bij te houden.

Over de hele wedstrijd gezien waren de tegenstanders toch beter en hebben ze verdiend gewonnen met 21-13, maar we hebben het – zeker de tweede helft – goed gedaan.