Wedstrijdverslag DFS Arnhem DB1 – HVW DB1

Vandaag was het dan zo ver, we gingen geschiedenis schrijven, als eerste jeugdteam van HVW begonnen we aan onze competitie in de jeugddivisie. We moesten uit naar Arnhem.

Na wat vertraging onderweg kwamen we dan toch allemaal op tijd omgekleed de zaal in. De eerste minuten ging het redelijk, ook al bleven beide partijen een tijdje op 0 goals staan.
Beide kwamen we daarna op gang, alleen bij Arnhem ging dit beter dan bij ons. Na een tijdje een gelijk oplopende stand te hebben, zakten wij in. De aanvallen liepen niet snel genoeg meer en ook bij het afronden lieten we steken vallen. Wel hebben we nog twee penalty’s tegen kunnen houden. We gingen de rust in met een grote achterstand van 13-5.

Tijdens de rust zijn we even goed opgepept, we konden er weer tegenaan! Er vielen wel nog meerdere tijdstraffen, maar doormiddels van uitdekken hebben wij maar ook Arnhem hier niet echt onder geleden.
We hadden de verdediging beter staan, en ook in de aanval ging het nu beter. De bal ging een stuk sneller rond, en ook konden we de gaten in hun verdediging beter vinden. (Tweede helft 5-7. 😉)

Gerold, Frank en onze trouwe supporters waren trots op hoe we onze eerste wedstrijd in de divisie hadden gespeeld. Helaas wel de punten in Arnhem achter gelaten met een eindstand van 18-12. Maar toch de wedstrijd met een goed gevoel afgesloten! Volgende week spelen we om 12.35 thuis tegen Geleen, hopelijk tot dan.