Wedstrijdverslag DA1

Zondag 12 februari rond de klok van 10 uur vertrokken we richting Eersel. Het was prima weer en van de sneeuw van zaterdagavond was gelukkig niet veel meer te zien.

In Eersel wachtte ons de wedstrijd tegen de dames A1 van Jupiter ’75, een directe concurrent voor de 3e plaats in de 2e klasse.

We begonnen redelijk gespannen aan de wedstrijd. Na een minuut of 10 wisten we eindelijk het initiatief te pakken en de kleine achterstand om te buigen naar een 3 – 4 voorsprong. Vanaf dat punt ging het beter lopen. Rondspelen ging beter, verdedigend stonden we ons ‘mannetje’ en regelmatig wisten we via een break-out het doel te vinden. Yvon stond weer schitterend te keepen waardoor Jupiter niet kon aanhaken.

Na de peptalk van coach Koen begonnen we met een 5 – 9 voorsprong scherp aan de tweede helft. We bouwden de voorsprong verder uit met verzorgde snelle balcirculatie en onverwacht inlopende spelers die eenmaal vrij voor de keeper het net feilloos wisten te vinden. Een knappe 7 – 16 overwinning was dan ook vandaag de oogst van onze inspanning.

Volgende week doen we wederom ons best in Best. Bij het 7e geklasseerde Aristos gaan we weer voor 2 punten. Daarna spelen we op 5 maart onze volgende thuiswedstrijd tegen Tremeg die 2e staan. We hopen op veel publiek met luidruchtige aanmoedigingen.