Wedstrijdverslag BeDo DC1 – HVW DC1

Vandaag 6 april mochten we onze laatste zaalcompetitiewedstrijd van dit seizoenspelen, deze was uit tegen Bedo (Beek & Donk). We waren dit seizoen begonnen met de winst op Achilles en hoe mooi zou het zijn om het seizoen ook met winst af te sluiten. We hadden twee doelen. Als aller eerste wilden we natuurlijk winnen. Maar als we met 6 doelpunten verschil wonnen zouden we na 2 seizoen doelsaldo diep in de min nu precies op de 0 eindigen.

We begonnen de wedstrijd erg slecht, de tegenstander kwam erg makkelijk door de verdediging, omdat er onvoldoende rugdekking werd gegeven.
Bij de aanval kwamen we wel tot afronden, maar dit gebeurde langs de goal of recht op de keeper. We gingen de rust in met een 9-6 achterstand. ☹?

In de rust werd er door Gerold verschillende mooie uitspraken gedaan. Maar de meest mooi was toch wel deze: In de verdediging lijken jullie wel automatische poorten, als er niemand is staan jullie goed, als de tegenstander er aan komt gaat het poortje open, is de tegenstander weg sluit het poortje weer. En dan wel boos worden op de keeper als die de bal niet heeft en dat is niet helemaal terecht.”

De tweede helft ging stukken beter. We hadden in plaats van een 3-2-1 verdediging nu eem 5-1 verdediging staan, hierdoor kwam de tegenstander er bijna niet door en als ze er door kwamen was Maud daar die ze bijna allemaal tegen hield.
In de aanval kon bijna iedereen de goal vinden. Zowel vanaf de opbouw rij en vanaf de circkel vlogen de ballen het net in. de tegenstander had hier geen antwoord op en zo konden wij 8 goals achter elkaar scooren. het stond toen 9-14. de tegenstander kon toen weer 3 keer scoren. Waardoor het verschil nog maar 2 doelpunten was. Wij scoorden weer 4 keer achter elkaar. We stonden toen 6 doelpunten voor met nog 4 minuten op de klok, dit moest zo blijven!

Eerst kregen wij een penalty die Jenna er haarfijn in schoot. Maar meteen in de tegenaanval kreeg de tegenstander een penalty, maar daar was Maud die deze tegen hield. In de tweede helft heeft Maud van de 24 ballen die op goal gegooid werden er 21 tegen gehouden.

We hebben de wedstrijd afgesloten met een voorsprong van 12-18, het verschil van 6 doelpunten was dus gelukt!! Hiermee zijn we dit seizoen geëindigd op een 4de plaats. En als afsluiting van het seizoen trakteerde Theo ons allemaal.

We willen alle D1 spelers bedanken voor het mee spelen dit seizoen! Zonder jullie was het niet zo goed gelukt. Nu staan er nog beachwedstrijden en toernooien op het programma en ergens eind juni sluiten wij het seizoen dan definitief af.

Bedankt voor al het support dit seizoen ❤ DC1