Wedstrijdverslag Bedo DB1 – HVW DB2

Vandaag (28/11) mochten we naar Beek en Donk voor onze volgende competitiewedstrijd. Zonder onze vaste keepster Kyra en deze keer ook zonder invalster Maud die zelf bij haar eigen team moest keepen. Renske had zich wederom – tot opluchting van alles en iedereen – opgeofferd om te keepen. Iedereen was ‘fit’ en zo goed als klachtenvrij. Bedo staat onder ons op de ranglijst dus het zou vandaag weer eens een mooie handbalzondag kunnen worden.

Na de eerste aftastende minuten was ons duidelijk welke looppatronen de tegenstanders liepen en wie ze daarmee vrij probeerden te spelen. Hun duwende en trekkende cirkel probeerde een gat te creëren in onze dekking maar die stond goed en de rugdekking was ook prima. Op een paar verdwaalde afstandsschoten na wist Bedo het doel niet te treffen. Aanvallend liep het de eerste helft nog wat stroef. We dachten hun keepster nog wat in te schieten maar dat vond onze coach niet zo’n goed plan. We gingen rusten met een 4 – 5 voorsprong.

Met de ontvangen aanwijzingen in de rust ging in de tweede helft het gas erop. Na een kleine 10 minuten hadden we onze voorsprong vergroot naar 4 – 9. Onze aanvallen werden beter verzorgd. De combinaties liepen beter en hun keepster mocht in alle hoeken de bal uit het net vissen. Helaas misten we 2 strafworpen en wist Bedo zelfs nog een keer te scoren. Dit bracht ons niet van ons padje. Het laatste deel van de tweede helft werd nogmaals gas gegeven. We gingen met een 5 – 13 eindstand en twee punten in de tas terug naar Wanroij.

Volgende week zondag spelen we vanwege Sinterklaas al om 9:15 uur thuis tegen Lido B1. Helaas weer zonder publiek maar we laten jullie weer weten hoe we onze volgende twee punten hebben verdiend.