Wedstrijdverslag Achilles DA1 – HVW DA1

7 april, laatste wedstrijd van het seizoen. Om kwart voor vijf vertrokken we naar Veldhoven. Afgelopen keer hadden we met 18-8 verloren.

Met maar één wissel en een keeper die een lichte blessure had, begonnen we aan de wedstrijd. In de aanval werd onze conditie op de proef gesteld. We moesten veel rennen om ballen te ontvangen door hun manier van verdedigen. Veel tegengoals kwamen uit snelle tegenaanvallen en breakouts. De ruststand werd 11-4 in het voordeel van Achilles.

In de tweede helft besloten we om met z’n alle op de 6 meter te verdedigen, wat een goed resultaat bracht. De frustraties van de tegenstanders liepen hoger op. Hierdoor werd hun manier van verdedigen steeds lomper en er werden een aantal duwen uitgedeeld.

We kregen veel zeven meters tegen, maar Yvon, wat heb je die allemaal mooi uit het doel weten te houden.

En Julia, die (voorlopig) haar laatste handbalwedstrijd speelde, bereikte wat ze graag wilde. Ze kreeg een keer 2 minuten, had bloed aan haar knie en een er was in de aanval alle ruimte waarin ze zoveel kon rennen als ze wilde.

Het enige wat er ontbrak was Wanroijs publiek, maar ondanks dat hebben we de tweede helft veel verbetering laten zien. De einstand van deze wedstrijd werd 19-11 in het voordeel van Achilles.

Voor ons zit het seizoen er helaas al weer op. Graag tot volgend seizoen!