Wederom overwinning voor Dames 1

Vandaag, 29 november, stond de wedstrijd tegen de dames van Bergeijk op het programma. Met de overwinning van vorige week nog vers in het geheugen begonnen we met goede moed aan de wedstrijd. We wilden graag laten zien dat de overwinning van vorige week geen eenmalige hoogvlieger was. Daarnaast waren we natuurlijk ook enorm gemotiveerd om aan onze speelsters van de week, Janouk en Ise, te laten zien dat hun aanmoedigingen zeker niet voor niets waren.

De wedstrijd begon goed met een kleine voorsprong. Helaas gaven we die halverwege de eerste helft weer uit handen en gingen we de rust in met een 10-11 achterstand. Na de rust werd deze achterstand al snel rechtgetrokken naar een gelijke stand: 14-14. De periode erna lukte het zowel Bergeijk als ons niet om te scoren. Ballen gingen op de paal, op de lat en aan beide kanten deden de keepsters goed hun werk. Hoe langer de gelijke stand bleef staan, des te spannender het werd: De wedstrijd kon nog alle kanten uitgaan. Uiteindelijk wisten we tien minuten voor het einde de wedstrijd naar ons toe te trekken. Door een aantal mooie aanvallende acties en een verdediging dat stond als een huis konden we uitlopen tot 20-15, een hele mooie eindstand!

Aanstaande dinsdag zullen we onze eerste bekerwedstrijd van het seizoen spelen tegen EHV in Eindhoven. Volgende week zondag spelen we weer thuis in de Hoepel tegen het Tilburgse Camelot. Iedereen is van harte welkom om te komen kijken of het ons lukt de winning mood vast te houden!

Groetjes,   Dames 1