Voorlopig liggen trainingsavonden stil

Het kabinet heeft afgelopen vrijdag aangekondigd dat vooralsnog voor de periode van maandag 29 november t/m zaterdag 18 december amateursport tijdelijk niet na 17.00 uur mag plaatsvinden. Het is hierdoor niet mogelijk om door de week ’s avonds te trainen. Voor verenigingen is het toegestaan om in training te blijven, echter kunnen trainingen alleen plaats vinden tussen 05:00 en 17.00 uur.

We zijn enorm teleurgesteld dat we geen trainingen meer in de avond mogen aanbieden. Wij zijn ons er van bewust dat dit grote uitdagingen voor trainers en coaches met zich meebrengt om teams wedstrijdfit te houden op manieren die passen binnen de overheidsrichtlijnen. Voor veel teams zal het gevolg namelijk zijn dat zij op zaterdag of zondag overdag en anders niet kunnen trainen.

We hopen zo snel mogelijk de trainingen in de avonduren weer te kunnen hervatten. Zodra hierover meer bekend is zullen we jullie informeren.

De zaalcompetitie gaat gedurende deze periode vooralsnog wel door, zij het met aanpassingen. Het NHV geeft verenigingen het advies om in onderling overleg de mogelijkheden te bekijken om wedstrijden, waar de aanvullende maatregelen betrekking op hebben, te verplaatsen naar een nieuwe aanvangstijd of een nieuwe speeldatum die past binnen de overheidsrichtlijnen. Het streven is om zoveel mogelijk wedstrijden te blijven faciliteren. Samen zetten we onze schouders er onder voor onze mooie sport en voor onze leden.