Verslag dames C1 toernooi Flyers

Vandaag mochten wij als nieuwe C1 naar het toernooi van “The Flyers” in Wijchen, tijd om ons te bewijzen dus.

De eerste wedstrijd speelden we tegen Groesbeek. Zij zitten bij ons in de competitie een goede mogelijkheid dus om te kijken wat dit seizoen te brengen heeft voor ons als C1.

We begonnen de wedstrijd sterk. De aanvallen liepen soepel, waarbij er verschillende dingen werden uitgeprobeerd die we op de training van Gerold hebben geleerd. Iedereen kon afronden op goal, waarbij er veel ballen in het net vlogen.
Onze 3-2-1 verdediging stond ook goed, er werd goed doorgegeven en rugdekking gegeven. Ook stond Maud erg goed te keepen. Het werd 14-1 in ons voordeel. ?

Onze tweede wedstrijd was tegen de Flyers zelf, ook zij zitten bij ons in de competitie. Net als in de eerste wedstrijd gingen de aanvallen vrij soepel, de ballen vlogen in de goal. In de verdediging was het belangrijk dat we een aantal mensen goed in de gaten hielden. Toen we na enkele minuten door hadden wie dit waren stond de verdediging sterk, waardoor er bijna niemand door heen kwam. We hebben deze wedstrijd gewonnen met 18-4!!

Onze laatste wedstrijd was tegen de grootste tegenstander, maar toch begonnen we de wedstrijd met goede moed.
Als snel hadden we door dat we toch echt beter moesten gaan afronden en niet de keeper van de tegenstander moesten inschieten (zoals Gerold het noemde) wilden we überhaupt nog een keer scoren deze wedstrijd.
Helaas kwam deze tegenstander wel door onze verdediging heen. In het begin wisten we dit te beperken, maar naarmate de vermoeidheid een grotere rol ging spelen kwam de tegenstander helaas regelmatig door onze verdediging heen en wisten hun wel te scoren. Deze wedstrijd hebben we verloren met 1-10.

We hebben een mooie 2de plaats behaald op het toernooi. Voor de competitie begint hebben we nog 2 oefenwedstrijden staan. Binnenkort staan deze op de agenda en we hopen jullie daar dan ook te zien!

Groetjes de C1 ??